preskoči na sadržaj

Osnovna škola Slatine

Login
Tražilica
Korisni linkovi
 

 

 

 

 

 

Mrežni školski list

Knjižnica na mreži

YouTube šk. knjižnice

Natječaji za IUN

 

Upisi 2021./2022.

Kamo poslije OŠ?

Natječaji

natjecaji

Pedagoški kutak
Povratak u školu :)
Sanja Kuliš / datum: 22. 9. 2021. 13:01

Dragi roditelji,

stiglo je vrijeme za povratak u školu, a nekima i za prvi susret sa školom. :) Zasigurno je potrebno neko vrijeme za prilagodbu, kako za vas roditelje, tako i za vašu djecu. Potrebno je uspostaviti neki novi red i priviknuti se na izvršavanje školskih obveza. Ponekad to nije lako i zna biti zahtjevno, posebice kad se nakupi puno gradiva iz više predmeta, a učenje se čini kao mučenje.

U nastavku ćemo izdvojiti 4 savjeta za uspješnije učenje koji će vama i vašoj djeci olakšati savladavanje svakodnevnih prepreka vezano školu. Savjeti i materijali koji slijede su preuzeti od Malog vrtuljka - web stranice u obliku edukacijsko-rehabilitacijskog kutka. :)

 4 savjeta za uspješnije učenje:
 
1. Komunikacija

S učiteljem svoga djeteta pokušajte uspostaviti dobru i otvorenu komunikaciju prvenstveno na dobrobit vašeg djeteta. Razgovarajte s učiteljem ili učiteljicom o jakim i slabim stranama vašeg djeteta. Budite iskreni. Upoznajte učiteljicu sa svim poteškoćama s kojima se vaše dijete muči tijekom učenja te izvršavanja svojih školskih obaveza. Također, ono što se trenutno događa u vašoj obitelji, možda povećani stres zbog određenih situacija ili promjena koje prolazite, sve to utječe na funkcioniranje vašeg djeteta u školi, stoga, upoznajte učitelja ili učiteljicu sa svim detaljima koji se odražavaju na vaše dijete. Oni će imati bolje razumijevanje, a zasigurno će vam pomoći u savjetima ili moći pružiti neku vrstu podrške.
 
2. Postavljanje dobrog rasporeda

Ispunjavanje svih obaveza i učenje djetetu će biti lakše ako ima strukturirani i predviđeni raspored. Organizacija dana pomaže djetetu u smanjivanju stresa te uspostavlja normalnost. Bitno je da zajedno u suradnji sa djetetom i ostalim članovima obitelji stvorite obiteljski raspored koji će svima odgovarati. Idealan dnevni raspored trebao bi sadržavati vrijeme za određivanje školskih zadataka i učenje, vrijeme za fizičke aktivnosti, vrijeme za igru, vrijeme za druženje i vrijeme za odmor. Ne gubite nadu ako u početku stvari i dalje ne funkcioniraju najbolje. Razmislite i razgovarajte skupa o onome što funkcionira dobro, a što treba mijenjati. U redu je ako će vam trebati više vremena za uspostavljanje dobrog rasporeda koji će svima odgovarati. Manjoj djeci možda će biti potrebno istaknuti raspored vizualnim slikama kako bi se samostalno koristili njime. Dijete može samo nacrtati aktivnosti svoga rasporeda ili zalijepiti sličice koje je odabralo za pojedinu aktivnost.
 
3. Samostalnost

Bez obzira ide li vaše dijete u prvi razred ili je na kraju osnovnog školovanja, važno je da dijete potičete i učite samostalnosti, osobito kada se to odnosi na njihovo učenje i ispunjavanje svih školskih obaveza. Priprema potrebnih stvari za školu, buđenje i spremanje za školu, održavanje radnog prostora urednim,  itd. Sve ove vještine treba poticati da dijete odrađuje samostalno u skladu s njegovom dobi i razvojem. Roditelji koji pomažu svome djetetu u izvršavanju većine njegovih obaveza samo čine medvjeđu uslugu svome djetetu, istovremeno sebi stvaraju dodatni stres i umor. Uključimo li dijete u dobno i razvojno prikladnim aktivnostima, pripremamo ga za život i odrastanje te usađujemo zdrave navike koje će mu trebati kada završi svoje školovanje. Ako se djetetu događa da zaboravlja ili ne uspijeva pohvatati sve obaveze, najlakši način je izraditi "check listu". Obogatite je vizualnim slikama kako bi sve obaveze ostale zapisane u djetetovom vizualnom pamćenju.
 
4. Pohvala trudu, a ne ocjenama

Iako se naša djeca nalaze u obrazovnom sustavu koji zahtijeva brojčano ocjenjivanje, iako su ocjene važne za daljnji upis u srednju školu te kasnije fakultete, iako nam je drago kada dijete dobije dobru ocjenu... Svejedno, učite svoje dijete da ocjena NIJE BITNA onoliko koliko je bitan trud i učenje koje su uložili u ocjenu! Osobito je teško popustiti u svojim očekivanjima, ne u smislu da dijete ne treba dati sve od sebe, nego da napokon krenemo u novi pogled prema učenju - taj da ocjena zaista nije toliko bitna koliko je bitno djetetovo razumijevanje, trud koji je uložen, interes, upornost, organizacija, vještine učenja, itd. Ocjena nije uvijek pravi pokazatelj naučenoga te se ponekad događa da ona može biti i bolja i lošija od zasluženoga. Ne mjerite svoje dijete prema brojkama u školi, nego prema njegovim sposobnostima, vještinama, pristupu i motivaciji.
 
Slijedi i poveznica na materijal Alati za organizaciju vremena https://mcusercontent.com/dad341565d2ae22a860ebd9a1/files/3a9a810c-b44b-89b7-267a-197c2e736ccd/Alati_za_organizaciju_vremena_Mali_Vrtuljak.01.pdf?mc_cid=8e194c0a92&mc_eid=0d2d8a1c0c koji vam može pomoći u poticanju samostalnosti kod djeteta te osmišljavanju dobrog rasporeda.
 

[OPŠIRNIJE]



Socijalne vještine djeteta
Sanja Kuliš / datum: 25. 5. 2021. 13:36

Dragi roditelji,

na sljedećoj poveznici možete prelistati online priručnik Socijalne vještine djeteta koji je namijenjen upravo vama roditeljima, a izdala ga je Poliklinika za zaštitu djece grada Zagreba.

Ovaj vodič je izrađen od strane vrsnih poznavatelja dječje psihologije, a može vam biti velika pomoć u najtežem, ali najljepšem poslu na svijetu - roditeljstvu. U vodiču možete naučiti više o socijalnom razvoju djece, a prati dječji razvoj od prve godine života do doba adolescencije.

 


[OPŠIRNIJE]



Svjetski dan svjesnosti o autizmu
Željka Ninčević / datum: 2. 4. 2021. 11:42

2. travnja obilježava se Svjetski dan svjesnosti o autizmu. Glavna skupština UN-a odredila je ovaj datum kako bi se skrenula pozornost javnosti diljem svijeta na važnost podizanja svijesti i pružanja podrške djeci i odraslim osobama s autizmom. Radi se o složenom poremećaju koji se najčešće razvije u prve tri godine života i uglavnom traje do kraja života.

Unatoč nizu istraživanja, uzroci autizma nisu posve razjašnjeni. Znanstvena istraživanja ukazuju na to da se radi o nasljednom neurorazvojnom poremećaju, o utjecaju faktora okoliša, a češće se javlja kod dječaka nego kod djevojčica. Podaci ukazuju na to da se pojavnost autističnog poremećaja u proteklih 50 godina povećala čak 15 puta. Procjenjuje se da u Hrvatskoj živi oko 8 000 osoba s autizmom. Kad govorimo o autizmu, najčešće govorimo o širem spektru razvojnih poremećaja koji, s više ili manje naglašenim osobinama, podrazumijevaju tri osnovne karakteristike:

· teškoće u verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji,

· bitno umanjena sposobnost socijalnih interakcija,

· repetitivni i stereotipni modeli ponašanja, interesa i aktivnosti, neuobičajeno ponašanje, različite motoričke smetnje

Što svako dijete s autizmom želi da znamo?

Ja sam dijete s autizmom. Ja nisam «autističan». Moj autizam je samo jedan aspekt mog karaktera. On me ne definira kao osobu. Moja percepcija je drukčija. To znači da uobičajeni prizori, zvukovi, mirisi i okusi, kretnje koje vi možda uopće ne primjećujete u svakodnevnom životu mogu biti vrlo bolno iskustvo za mene. Molim vas, razlikujte neću (ne želim) i ne mogu (nisam u mogućnosti to napraviti). Receptivni i ekspresivni jezik meni su podjednako teški. Ja razmišljam vrlo konkretno. Doslovno interpretiram jezik. Fraze, igre riječima, dosjetke, nijanse u izgovoru i sarkazam nisu nešto što ja razumijem i molim vas nemojte ih upotrebljavati u razgovoru. Budite strpljivi s mojim ograničenim rječnikom. Meni je teško izreći što u stvari trebam/želim kada ne znam izraziti riječima ono što osjećam. Pripazite na moj govor tijela, povlačenje, uznemirenost ili druge znakove koji upućuju da nešto nije u redu. Izražavanje i jezik ne idu mi baš sjajno, bolje mi ide vizualno učenje. Radije mi pokažite kako treba nešto učiniti nego da mi to pokušate objasniti riječima. Usmjerite se na ono što mogu i znam učiniti, radije nego na ono što ne mogu ili ne znam. Kao i ostala djeca, lakše mi je učiti u okruženju koje uvažava različitosti. Pomozite mi u socijalnoj interakciji. Možda izgleda kao da se ne želim igrati s ostalom djecom u parku, no najčešće samo ne znam kako započeti razgovor ili druženje. Pokušajte utvrditi koji su «okidači» mojih emocionalnih ispada. Ti ispadi, epizode, kako god da ih želite zvati, ma kako vama užasavajuće izgledali, meni su još strašniji događaj. Zapamtite da se autizam događa meni, ne vama. Bez vaše podrške moje šanse za uspješno samostalno odrastanje su male. Uz vašu podršku, mogućnosti su veće nego što možda mislite. Vjerujte – ja sam toga vrijedan. (preuzeto s: http://www.autizam.hr/index.php?lang=hr&Itemid=103)

Na poveznici možete pogledati i kratki video naziva ''Nevjerojatne stvari se događaju'' koji djeci na pristupačan način objašnjava što je to autizam i potiče promatranje različitosti kao posebnosti, a ne kao problema. Svi smo različiti, ali jednako vrijedni! 


[OPŠIRNIJE]



Dan ružičastih majica - Nacionalni dan borbe protiv vršnjačkog nasilja
Sanja Kuliš / datum: 24. 2. 2021. 11:48

Danas je u našoj školi obilježen još jedan Dan ružičastih majica. Hrvatski sabor je 2017. godine proglasio taj dan Nacionalnim danom borbe protiv vršnjačkog nasilja, a obilježava se svake godine, zadnju srijedu u veljači. Ove godine je to 24. 2. 2021. Pedagoginja je s učenicima svih razreda, kao i sa Vijećem učenika održala edukativne radionice na ovu temu te razgovarala o ovoj osjetljivoj problematici koja se tiče svih nas. Učenici su se još jednom prisjetili zašto  obilježavamo ovaj dan i što se točno tada dogodilo. Osvijestili smo što sve spada pod zlostavljanje i važnost ''stavljanja u tuđe cipele'' kako ne bismo zaboravili da ne činimo drugima ono što ne želimo da oni nama čine.

Učenici su crtali i izrađivali ružičaste majice sa važnim porukama o miru i nenasilju koje smo objesili na stabalce u školskom predvorju. Na taj dan smo i obukli ružičaste majice u znak podrške borbi protiv vršnjačkog nasilja.

Važno je raditi na prevenciji jer jedino tako možemo pomoći ranjenoj djeci i učiniti da što manje djece ikad osjeti zlostavljanje na svojoj koži.

Na ovoj poveznici možete pogledati edukativni video koji je izradila pedagoginja Ivana Dragšić z OŠ Antuna Bauera iz Vukovara. 
 
https://www.youtube.com/watch?v=brcegY49Ji0

[OPŠIRNIJE]



27. 1. Dan sjećanja na žrtve holokausta
Sanja Kuliš / datum: 26. 1. 2021. 10:48

Danas se obilježava Međunarodni dan sjećanja na žrtve Holokausta kao podsjetnik na sve žrtve nacističkih režima u 2. svjetskom ratu. Na današnji dan Crvena armija oslobodila je nacistički koncentracijski logor Auschwitz u Poljskoj. Riječ holokaust označava genocid - sustavno i organizirano proganjanje i istrjebljenje Židova koje su počinili njemački nacistički režim i njegovi saveznici od 1933. do 1945. godine.

Nacisti, koji su na vlast došli u siječnju 1933. godine, vjerovali su u to da su Nijemci rasno superiorni, a da su Židovi osuđeni na 'život nedostojan života'. Holokaust je iza sebe ostavio trajne posljedice. Procjenjuje se da je u njemu ubijeno oko šest milijuna Židova (trećina svih Židova u svijetu).  U istočnoj i srednjoj Europi su židovske zajednice prestale postojati. Najveći dio preživjelih je odlučio otići u SAD i Palestinu gdje je stvorena židovska nacionalna država Izrael.

Na poveznici možete pogledati kratki dokumentarni film premijerno prikazan na obilježavanju 70. godišnjice oslobođenja Auschwitza. https://www.youtube.com/watch?v=HELou8tgrlU&t=7s


[OPŠIRNIJE]



Mjesec borbe protiv ovisnosti
Sanja Kuliš / datum: 10. 12. 2020. 10:53

Mjesec borbe protiv ovisnosti obilježava se svake godine od 15. studenog do 15. prosinca. Provodi se s ciljem osvještavanja javnosti o problemu ovisnosti na osobnoj i društvenoj razini te poticanja aktivnosti koje bi pomogle u suzbijanju tog problema. Ovisnost je fizičko ili psihičko stanje u kojem osoba osjeća nekontroliranu potrebu za uzimanjem nekog sredstva koje stvara ovisnost. Kada nije u mogućnosti doći do izvora ugode i uzroka ovisnosti, osoba se osjeća psihički i fizički loše, nervozno, nelagodno, depresivno i teži prividu sreće kojeg stvara sredstvo ovisnosti.

Ovisnost se ne mora nužno odnositi na psihoaktivna sredstva, čovjek može biti ovisan i o jelu, igrama na sreću, internetu, tabletama za smirenje pa čak i o vježbanju i zdravom načinu života. Posebice u vremenu u kojem živimo posljednjih mjeseci, naglasak je na ostajanju kod kuće što doprinosi većem broju ovisnosti o online shoppingu, računalnim igricama, online klađenju te društvenim mrežama. S druge strane, ostajanje kod kuće ili gubitak radnog mjesta također dovodi do otežanog pristupa sredstvima ovisnosti, što u čovjeku može stvoriti frustraciju i nezadovoljstvo koje posljedično mogu dovesti i do porasta agresivnosti.

Ovisnost je važno liječiti, ali je puno važnije raditi na prevenciji ovisnosti kako bi se što više zašitila psihofizička dobrobit svakog pojedinca, a posebice djece. (preuzeto s NZJZ)

Mjesec borbe protiv ovisnosti obilježili smo i u našoj školi s raznim aktivnostima. Pedagoginja je s učenicima 1., 6., 7. i 8. razreda odgledala kratki edukativni film o prevenciji ovisnosti te razgovarala o tome što je to ovisnost i o čemu sve čovjek može biti ovisan. Učenici su davali svoja mišljenja o tome što misle zašto netko uopće postaje ovisnik, što oni mogu učiniti da zaštite sebe i druge od toga te što bi poručili svojim vršnjacima koji se nađu pred takvom kušnjom. Kroz razgovor i raspravu, naši učenici su pokazali da vrlo dobro poznaju kakve sve ovisnosti postoje te da imaju jasno izgrađen stav o štetnosti istih. Osvijestili smo i opasnost ovisnosti o računalnim igricama, koja je danas sve rasprostranjenija među sve mlađom djecom. Jasno smo istaknuli kakvu psihičku i tjelesnu ovisnost igrice mogu stvoriti te kakve probleme zbog toga možemo imati. Učenici su osmislili i poruke kojima bi potaknuli svoje vršnjake na zdraviji način života, umjesto na zlouporabu droge i alkohola.

Nastavit ćemo s ovakvim aktivnostima i dalje u sklopu školskog preventivnog programa, s ciljem da promoviramo aktivnu borbu protiv ovisnosti i pomognemo našim učenicima da uvijek budu savjesni i čvrsti i izaberu ispravan put.


[OPŠIRNIJE]



20. studenog - Međunarodni dan djeteta
Sanja Kuliš / datum: 20. 11. 2020. 10:16

Dragi roditelji,

20. studenoga svake godine obilježava se poseban dan za sve nas i našu djecu. Radi se o Međunarodnom danu djeteta koji se obilježava s ciljem boljeg razumijevanja, prihvaćanja i dobrobiti sve djece.

Generalna skupština UN-a je na taj dan 1959. godine usvojila "Deklaraciju o pravima djeteta", a 1989. godine "Konvenciju o pravima djeteta". Od 20. studenoga 1989. godine u cijelome se svijetu obilježava Međunarodni dan djeteta, koji je potaknula Organizacija Ujedinjenih naroda i njezine specijalizirane ustanove.

Obilježavanjem ovog dana želi se senzibilizirati javno mnijenje i ustanove za potrebu zaštite maloljetnika od zlouporabe, nasilja i raznih oblika diskriminacije. Također se žele potaknuti organizacije koje se bave ljudskim pravima i slobodama na poduzimanje konkretnih koraka u zaštiti i unapređenju dječjih prava jer su ta prava temelj izgradnje naprednog društva. Temelj za svijet mira je sredina gdje djeca postaju prijatelji, gdje uče i rade surađujući i odrastaju sa spoznajom o međuovisnosti svih živih bića. Nažalost, postoje djeca kojoj su uskraćena osnovna životna prava jer se na primjer iskorištavaju kao radna snaga, sudjeluju u ratnim sukobima s oružjem, prisiljavaju na prostituciju i sl.

Na ovaj dan na poseban način treba razmišljati i o pravima djece i adolescenata na najsiromašnijim područjima na svijetu.

Na ovoj poveznici možete pročitati Konvenciju o pravima djeteta: http://skole.hr/upload/portalzaskole/newsattach/4281/Konvencija-o-pravima-djeteta.pdf

Također, na stranici https://www.harfa.hr/# možete pronaći brojne naslove poznatih stručnjaka za odgoj djece kao što su dr. Ranko Rajović, autor NTC sustava učenja i Jesper Juul, čuveni danski obiteljski terapeut.

Među mnogim korisnim publikacijama izdvojila bih i priručnik POGLEDAJTE SVIJET IZ MOJIH CIPELA- Zašto je temperament važan?, koji je objavila Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba, a autorice su: socijalna pedagoginja Dora Kralj, klinička psihologinja Vlatka Križan i socijalna radnica Nikolina Škrlec. Ovaj priručnik je nastao s namjerom da pomogne roditeljima da bolje prepoznaju posebnost svoga djeteta i samim time bolje razumiju njegove potrebe. Možete ga prelistati i preuzeti na sljedećoj poveznici: https://www.poliklinika-djeca.hr/wp-content/uploads/2020/04/POGLEDAJTE-SVIJET-IZ-MOJIH-CIPELA-zavr%C5%A1no-za-web.pdf 


[OPŠIRNIJE]



Međunarodni dan svjesnosti o mucanju
Sanja Kuliš / datum: 22. 10. 2020. 13:24

22. listopada obilježava se Međunarodni dan svjesnosti o mucanju. Osobe koje mucaju i njihove obitelji, stručnjaci, logopedi, nastavnici, istraživači i kliničari koji se bave mucanjem zajednički obilježavaju ovaj dan kako bi poboljšali razumijevanje izazova s kojima se suočavaju osobe koje mucaju. Mucanje je poremećaj govora u kojem je normalan tijek govora prekinut čestim ponavljanjem ili produljivanjem govornih zvukova, slogova ili riječi, ili osoba ne može početi izgovarati riječ. Određene situacije kao što su govor pred više ljudi ili telefonski razgovor mogu pogoršati mucanje. Da bismo olakšali govor osobe koja muca, trebamo smanjiti broj pitanja, pokazati interes, ne izbjegavati kontakt očima i osobu koja muca ne prekidati niti požurivati.

Simbol ovog dana je tirkizna boja, kao kombinacija plave i zelene boje. Plava je boja koja asocira na mirnoću, dok zelena predstavlja slobodu i pravdu. Kombinacija tih dviju boja za osobe koje mucaju simbol je veze između mira i oslobođenja u potrazi za osloncem i ljudima koji razumiju i dijele njihova iskustva. Iako u svijetu muca gotovo 70 milijuna osoba (u Hrvatskoj se procjenjuje oko 70.000 osoba) većina ljudi zna vrlo malo o mucanju. To je svakako jedan od razloga zbog kojeg se osobe koje mucaju ponekad suočavaju s diskriminacijom, predrasudama i izoliranošću iz društva. Uzroci mucanja do sada nisu u potpunosti poznati, ali je sigurno da se radi o inače potpuno normalnim ljudima sa svim pozitivnim i negativnim osobinama koje imaju i drugi ljudi.

Preporuke roditeljima djece koja mucaju:

  • osigurajte opuštenu kućnu atmosferu
  • prihvatite djetetovo mucanje kao njegov način govora
  • nemojte kritizirati njegov govor
  • govorite što polaganije i mirnije
  • ne tražite od djeteta da ponavlja riječ dok je ne izgovori točno
  • pozorno slušajte i pričekajte da dijete izgovori riječ do kraja
  • gledajte dijete u oči te pokažite interes za sadržaj, a ne za način govora
  • ne nagrađujte dijete za tečan govor i ne kažnjavajte ga za mucanje
  • onih dana kada nema puno govornih blokada, dijete treba stimulirati da govori što je više moguće

Preuzeto s: www.hzjz.hr, www.medikus.hr, http://os-ikozarcanin-hrvatskadubica.skole.hr/upload/os-ikozarcanin-hrvatskadubica/newsattach/135/mucanje.pdf

 


[OPŠIRNIJE]



Roditeljima...
Sanja Kuliš / datum: 8. 10. 2020. 13:14

Dragi roditelji,

svake godine, u prvom tjednu mjeseca listopada obilježava se Dječji tjedan. Iako su nam djeca najvažnija, i što se tiče nas, njihov je svaki i dan i tjedan, ovo je službeno tjedan posvećen njima kroz mnogobrojne aktivnosti u cijeloj zemlji.

Važno je podsjetiti se na zaštitu njihovih prava, ali još važnije je ono najvrjednije što im možemo pružiti - naše vrijeme i ljubav. Pročitajte ove divne stihove posvećene njima - našoj djeci. heart

 

Kad bih ponovno mogla odgajati svoje dijete

 

Kad bih ponovno mogla odgajati svoje dijete,

više bih bojala prstima, a manje upirala prstom.

Manje bih ga ispravljala,

a više s njim veze uspostavljala.

Skinula bih pogled sa sata,

a više bacala pogled na njega.

Pobrinula bih se da manje znam,

a da mi više bude stalo.

Išla bih na više izleta i puštala više zmajeva.

Prestala bih izigravati ozbiljnost,

i ozbiljno bih se igrala.

Trčala bih kroz više polja

i gledala u više zvijezda.

Više bih se grlila, a manje vukla.

Rjeđe bih bila stroga,

a puno bih mu više toga priznavala.

Najprije bih mu gradila samopouzdanje,

a kasnije kuću.

Manje bih ga poučavala o ljubavi prema moći,

a više o moći ljubavi.

 

 

                                                                             Diane Looman

 


[OPŠIRNIJE]



Roditelji prvašića
Sanja Kuliš / datum: 14. 9. 2020. 12:58

Dragi roditelji, polaskom djeteta u školu započinje novo razdoblje u životu, kako za dijete, tako i za vas. U pripremi djeteta za školu najvažniju ulogu imate vi, roditelji. Od početka školovanja vrlo je važno poticati i jačati djetetovu socijalnu i emocionalnu zrelost te raditi na kvaliteti odnosa u obitelji i školi.

Nastavni zavod za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije izradio je priručnik za vas u kojima možete pronaći korisne savjete i preporuke za stvaranje što povoljnijih uvjeta na početku školovanja vašeg djeteta. smiley

Priručnik možete prolistati na ovoj stranici: http://www.nzjz-split.hr/images/SKOLSKA/za_lake.pdf


[OPŠIRNIJE]



Zaštitne maske za vrijeme pandemije COVID-19
Sanja Kuliš / datum: 14. 9. 2020. 12:37

Dragi roditelji, Poliklinika za zaštitu djece i mladih objavila je infografiku sa korisnim savjetima za roditelje i skrbnike kako da djeci olakšaju prilagodbu na nošenje maski.


[OPŠIRNIJE]



Svjetski dan svjesnosti o autizmu
Sanja Kuliš / datum: 2. 4. 2020. 21:14

Glavna skupština UN-a odabrala je 2. travnja kao dan za obilježavanje Svjetskog dana svjesnosti o autizmu, čime se želi skrenuti pozornost javnosti diljem svijeta na sve veći problem ovog složenog poremećaja. Autizam kao takav vrlo je specifičan iz razloga što se još uvijek ne zna pravi uzrok tog poremećaja. Postoji nekoliko teorija koje objašnjavaju sam uzrok poremećaja, ali nikada nisu potvrđene.

Premda živimo u svijetu napredne tehnologije i znanja, autizam je i dalje dosta velika nepoznanica. Rano otkrivanje autizma može pomoći djetetu da stekne određene socijalne vještine i samostalnost. Naime, iako je nekoliko terapija zasnovano na znanstvenim istraživanjima, uglavnom se radi o ublažavanju simptoma; zasad nema lijeka za autizam.


[OPŠIRNIJE]



Priča o dvije kutijice
Sanja Kuliš / datum: 30. 3. 2020. 13:19

Sa željom da ono loše što prije prođe, prisjetimo se jedne stare, poznate pričice. :)

 

Priča o dvije kutijice

 

U kineskoj je provinciji živio siromašni Kinez koji je cijeli život radio najteže poslove, a nije stekao ništa. Sve što je imao bio je sin jedinac kojega je neizmjerno volio. Naučio ga je čitati i pisati i pomalo ga uveo u kaligrafiju. Neposredno prije nego što je umro, otac je izvadio dvije kutijice (jednu crnu, a drugu bijelu). 'Nažalost, nemam ti što ostaviti osim ovoga. Dobro ih čuvaj. Kada ti bude nesnosno teško u životu, otvori bijelu kutijicu. Crnu otvori kada ti bude jako dobro', rekao je sinu.

Mladić je spakirao zdjelicu, štapiće, košulju i dvije kutijice i krenuo u svijet. Radio je najteže poslove. Izrabljivali su ga, spavao je na otvorenom. Bio je umoran, nesretan i očajan. Došle su poplave i ostao je bez posla. Spavao je po šumama, peklo ga je sunce i smrzavao se zimi. Jedne mu je noći netko ukrao zdjelu za rižu, košulju i dva juana. Izgubio je svaku nadu i odlučio se ubiti. Sjetio se kutijica. Otvorio bijelu. Na papiriću je očevim rukopisom pisalo: 'I to će proći.' Shvatio je poruku i odustao od namjere da si oduzme život.

Krenuo je dalje. Na ulazu u obližnji grad stajala je kolona seljaka. Nisu mogli ući jer nitko nije znao pročitati što piše na vratima. On je znao. Pročitao je i prošli su. Dobio je posao kao pisar. Dolazili su seljaci kojima je trebalo nešto napisati ili pročitati. Svima je izlazio ususret. Od gradskog starješine dobivao je dobre nagrade (plaću), a ubrzo mu je ustupio i dio svoje kuće. Postao je gazda imanja, obogatio se, oženio se starješininom kćeri. Bio je sretan. Sjetio se oca i one druge kutijice. Otvorio je crnu. Na smotanom papiriću očevim je rukopisom bilo napisano: 'I to će proći.'


[OPŠIRNIJE]



Savjeti za roditelje
Sanja Kuliš / datum: 25. 3. 2020. 17:36

Dragi roditelji, 

svi zajedno smo sa svih strana bombardirani vijestima o Corona virusu. Koji god medij da otvorimo, htjeli ili ne, iskaču vijesti vezano za ovaj virus. Vjerujem da oni najmlađi imaju brojna pitanja i dobro je da im na njih odgovarate na njima primjeren način. Kako bi oni bolje shvatili što se događa oko njih i kako bi im cijela ta priča djelovala manje strašno, možete im pokazati ovu slikovnicu koja na pristupačan način objašnjava djeci tko je taj Corona virus. 

http://www.roda.hr/portal/roditeljstvo/izazovi-roditeljstva/djeca-i-ekrani-tijekom-covid-19-mjera-opreza.html

Također, strah je sasvim razumljiv osjećaj koji se ovih dana javlja kako kod malih, tako i kod velikih. Mi veliki se lakše nosimo s njim i shvaćamo što se događa, a kod naših malenih strah je nekad nešto s čim se ne znaju nositi ili ga se srame. Preporučujem vam, dragi roditelji, da razgovarate sa svojom djecom, što sam sigurna da i radite i objasnite im da je sasvim normalno da ponekad osjećaju strah. U vašem razgovoru možda vam može pomoći ova slikovnica koja pokazuje kako se nositi sa strahom.

https://www.flipsnack.com/F98AFA58B7A/to-da-radim-kad-se-bojim.html


[OPŠIRNIJE]



Dragi roditelji!
Sanja Kuliš / datum: 25. 3. 2020. 17:33

Dragi roditelji!

Svi zajedno našli smo se u jednoj novoj situaciji koja je vrlo stresna i traje već neko vrijeme. Nažalost, nitko od nas ne zna koliko će još potrajati, ali želimo vjerovati da će svemu ovome uskoro doći kraj. Nikome nije lako. Cijeli svijet sada živi život po nekakvim novim pravilima, više nego ikad potičemo jedni druge da se čuvamo i ostanemo doma. Ono što nas je snašlo trenutno ne možemo izbjeći ni promijeniti, ali zato možemo dati sve od sebe da budemo što pozitivniji i hrabri. Ponajviše za svoju djecu, svoje malene koji sigurno sada imaju puno pitanja i strahova.

Možda im nećete znati odgovoriti na sva pitanja, možda ste i sami pomalo u strahu. I to je sasvim razumljivo i ljudski. No, želim vas ohrabriti i potaknuti da razgovarate s njima i podsjetiti vas da u svemu tome niste sami. Vaša škola je tu za vas. Iako su naše učionice i prostorije trenutno prazne, mi smo i dalje tu, samo vam pružamo podršku iz svojih domova.

Zato vas pozivam da mi se obratite ukoliko me želite iz bilo kojeg razloga kontaktirati. Tu sam za vaša pitanja, dileme, za savjet... Dostupna sam na mailu sanja.kulis@skole.hr.

Svima vam želim puno strpljenja i zdravlja! heart

Pedagoginja Sanja


[OPŠIRNIJE]



BOŽIĆNA ČESTITKA
Sanja Kuliš / datum: 16. 12. 2019. 11:43

Bliži nam se, bliži, jedan divan dan

Malima i velikima omiljeni blagdan

Okitit ćemo jelku i ispeći kolače,

Reći dragim ljudima koliko nam znače

Malo ćemo uživati sa svojim obiteljima,

A kasnije ćemo poći čestitati i prijateljima

Ponijet ćemo svakome po nešto slatko

I reći: ''Ma, svratili smo samo na kratko!''

Pogađate svi, radi se o Božiću!

Zato vam pišem čestitku simboličnu smiley

Darujmo jedni drugima osmijeh i lijepu riječ

Zaboravimo na ono ružno što je davno bilo već

Puno sreće, zdravlja i blagostanja

Želi vam pedagoginja Sanja! heart


[OPŠIRNIJE]



RSS


preskoči na navigaciju