preskoči na sadržaj

Osnovna škola Slatine

Login
Tražilica
Korisni linkovi
 

 

 

 

 

 

Mrežni školski list

Knjižnica na mreži

YouTube šk. knjižnice

Natječaji za IUN

 

Upisi 2021./2022.

Kamo poslije OŠ?

Natječaji

natjecaji

Istanbul, Turkey - Time to Become a 21st Century Teacher & New Teaching Methodologies to Motivate Creativity and Innovation in The Classroom - 21. - 27. 10. 2018.

Učiteljica razredne nastave Josipa Parčina, uz još dvije učiteljice iz Poljske je sudjelovala na stručnom usavršavanju u Istanbulu.

Prvi dan  je započeo predstavljanjem svih sudionica i uvodnim predavanjem o značenju pojma Information and Communications Technology (ICT). Uslijedila  je rasprava i podjela iskustava. Voditeljica tečaja, Aysel Tekke, je sve sudionike povela i u obilazak Istanbula koji je počeo u jezgri modernog europskog dijela, Trga Taksim i u Istiklal ulici poznatoj po knjižarama, umjetničkim galerijama, restoranima i tradicionalnih slastica poput baklave i kadifa. Sudionice su u Istikal ulici vidjele i jednu od najboljih obrazovnih institucija, osnovanu u vrijeme Otomanskog carstva, Palata carsku školu, danas poznatu kao Galatasaray Lises.

Ostatak seminara je protekao u intenzivnom radu na radionicama i sudjelovanju na predavanjima. Učilo se o tehnikama predavanja, kako koristiti nove metode i pratiti nastavne trendove prilagođenije potrebama novih generacija učenika. Također se učilo kako koristiti razne alate u nastavi koje unaprjeđuju nastavu i sigurno potiču učenikovu motivaciju. Svi su programi primjenjivi u svim predmetima - kako za razrednu, tako i za predmetnu nastavu. Važno je da djeci ti programi budu zanimljivi jer će lakše učiti. Izdvajamo sljedeće programe:

Auto Collage je program koji omogućava da digitalne slike različitih formata pretvaramo u prekrasne kompozicije i elegantne umjetničke tvorevine;

Prezi je  program za izradu prezentacija, nešto poput Microsoft PowerPoint-a;

Informacije možemo organizirati izradom umnih mapa u digitalnim alatima Popplet i Mindmeister što je jednostavno i zanimljivo. Jedan od načina na koji se potiče učenikova kreativnost u razredu zasigurno jest individualna ili grupna izrada umnih mapa;

Kahoot!, Quizizz i Plickers su interaktivni digitalni alati namijenjeni za izradu kvizova, diskusija i upitnika;

Učenje i podučavanje će svakako biti zanimljivije uz korištenje alata poput: Quizlet, Mentimeter i Cram;

Učiteljica Josipa Parčina je naučila kako  jednostavno, uz pomoć programa Proshow, od galerije fotografija napraviti multimedijalni slideshow s dodatkom glazbene podloge.

Svi navedeni programi omogućuju novi način uključivanja učenika u tijek podučavanja, bržu povratnu informaciju i smanjuju otpor prema tradicionalnoj nastavi. Lakše se usvaja i ponavlja gradivo korištenjem digitalnih materijala. Svaki alat se može koristiti u raznim fazama sata – kao podsjetnik za prethodno odrađenu temu, kao motivacija i ponavljanje, a ujedno i kao vrednovanje. Inače, cijeli tečaj se odvijao na engleskom jeziku što je doprinijelo poboljšanju osobnih komunikacijskih vještina učiteljice Josipe Parčine.

Tijekom boravka u Istanbulu, učiteljica je imala  priliku posjetiti i srednju strukovnu školu za djevojčice. Škola započinje s radom u 8:20 sati i traje do 15:30 sati. Udomljene učenice ili učenice slabijeg imovinskog stanja imaju besplatan obrok u školi. Sve učionice u Turskoj su opremljene interaktivnim (pametnim) pločama, a tijekom godine se moraju održati minimalno četiri roditeljska sastanka. Učenici i roditelji su pod manjim svakodnevnim pritiskom što odjenuti jer su u školama obvezne školske uniforme.

Na kraju završenog tečaja sve sudionice su dobili certifikat o završenom tečaju, a vratili su se u svoje domovine pune dojmova i želje da odmah unaprijede svoju nastavu.

London, United Kingdom - Creative Ways of Teaching Literature in the EFL Classroom - 12. - 16. 11. 2018.

Piše: Marina Ležaja

Sa željom da rastem i razvijam se kao učiteljica, prijavila sam se na tečaj o kreativnijem podučavanju književnosti koji s održavao u Language Link školi u Londonu u razdoblju od 12. do 16. studenoga 2018. godine. Već niz godina čitanje je bauk ne samo u našoj školi, već i svugdje gdje se javljaju književni tekstovi i u dobu naglog napretka suvremenih tehnologija, čitanje i razgovor o tekstu postaju izgubljena vještina. Moja očekivanja su bila, stoga, velika, a tečaj mi je otvorio vrata u jedan posve zanimljiv svijet.

Prva zanimljivost je bila činjenica kako je tečaju prisustvovalo još 14 učitelja književnosti i Engleskog jezika iz različitih europskih zemalja: Litve, Latvije, Finske, Norveške, Danske, Njemačke, Portugala, Italije, Engleske, Hrvatske te Sjedinjenih Američkih Država. Različitost obrazovnih sustava pokazala je da svi ipak imamo i nešto zajedničko – želju da probudimo čitalačku strast kod svojih učenika. Istodobno smo pohađali dva tečaja, o kreativnim načinima podučavanja književnosti pod nazivom Creative Ways of Teaching Literature in the EFL Classroom, i tečaj o kreativnim metodologijama korisnim za podučavanje engleskog jezika pod nazivom Creative Methodolog for Teachers of English as a Foreign Language. Oba tečaja je povezivala potreba da razvijemo kreativne vještine i naučimo kako potaknuti kreativnost u učionici.

Prvog dana smo razmjenivali iskustva o obrazovnim sustavima i kako se kreativno razmišljanje uklapa u postojeće sustave. Ako je učiteljima dosadilo raditi uvijek isto, to se i osjeti u učionici, a raspravljali smo  o važnosti kreativnog razmišljanja kao ključnoj vještini potrebnoj za uspjeh u 21. stoljeću. Rasprava je potom krenula u smjeru razmišljanja jesu li važniji kreativni učitelji ili kreativni učenici, a potom smo usvojili Principe kreativnosti koje smo odmah testirali na radionicama. Shvatili smo važnost prepoznavanja učeničkih potreba, kao i prilagodbe pojedinom razredu, dobi učenika i ostalim aktivnostima. Shvatili smo koliko je učitelj, ne udžbenik ili neko nastavno pomogalo, ključan akter u procesu učenja, ali i razvoja kreativnosti. Koristili smo ne jednu, već kombinaciju metoda, a jedno od zlatnih pravila je improvizacija i potreba da ne budemo predvidljivi jer tako potičemo učeničku znatiželju i aktivnost. Kako je Languge Link škola smještena u zapadnom Londonu, točnije u slavnoj četvrti Bloomsbury, gdje se nalaze brojne britanske kulturne, intelektualne i obrazovne institucije, iskoristili smo sunčano vrijeme za šetnju i imali smo prilike uživo vidjeti opisana mjesta iz djela brojnih britanskih pisaca.

Drugog dana smo se upoznali s metodom TBL (Task Based Learning), metodom koja u središte podučavanje stavlja učenika. Na oglednom ili „demo“ satu prepoznali smo tri dijela sata i uočili važnost dobre pripreme zadataka koje učenici izvršavaju te shvatili koliko je taj pristup holistički, koliko se bolje uči uočavanjem, a ne samo podučavanjem. Shvatili smo kako je u toj metodi učitelj samo instruktor, vodič, a učenici su aktivni sudionici cijloga procesa u kojem je dopušteno raditi jezične pogreške jer na kraju učenici uočavaju gdje su se zabunili i zašto. Naravno, tu metodu je nemoguće stalno koristiti jer je za neke nastavne cjeline nepohodno i klasično podučavanje, ali je jako korisna za ponavljanje gramatike i učenje stranih jezika.

Trećeg dana samo krenuli put slavnoga Wimbeldona, no ne na teniske terene, već dvije stanice prije, u Southfiled gdje smo posjetili školu Southfields Academy koja usko surađuje s Rowan Hearing Support Centerom te tako ima i određeni broj učenika s različitim razinama oštećenja sluha.  Tamo smo, osim zanimljivog sata književnosti na kojem su imali prilike vidjeti neke od novih metoda rada u učionici u obradi Dickensove Božične priče, mogli pratiti i kako su djeca s različitim oštećenjima sluha integrirana u obrazovnim sustav. Dobili su mnogo korisnih i praktičnih savjeta za rad s djecom s oštećenjima sluha, a upoznali su se i s vrlo zanimljivom SMILE terapijom čiji je cilj poticanje socijalnih vještina djece s određenom razinom oštećenja sluha. Osim toga, posjetili smo i Linden Lodge School, najbolju školu u regiji  koja je specijalizirana za rad s djecom s vrlo velikom razinom posebnih potreba, a osobito s djecom koja imaju oštećenja vida i višestruke posebne potrebe. Taj posjet je bio jako dirljiv jer smo vidjeli kako se osoblje te škole s velikom posvećenošću i briznošću odnosi prema djeci koja imaju najteže oblike posebnih potreba kao što je istodobna sljepoća i gluhonijemost ili teški oblik autizma i sljepoća.

Četvrtog dana smo se vratili radionicama i dublje smo ušli u metodu koja je posve suprotna od korištenja suvremenih tehnologija, a zove se Dogme ili Teaching Unplugged. Prema toj metodi, učenici bez obzira na dob, preuzimaju kontrolu nad procesom učenja i u određenoj vrsti improvizacije obrađuju različite jezične i književne cjeline. Materijali koji se koriste su posve jednostavni, npr. maramice, a učenici svojom aktivnošću, koja se postupno potiče, usmjeravaju učenja k onome što im je potrebno za bolje jezično izražavanje na maternjem i na stranim jezicima. Shvatili smo kako često pribjegavmo ovoj metodi ni ne znajući da ima naziv i razrađenu metodologiju jer, koliko god se pripremali za pojedinu nastavnu cjelinu, jedan događaj ili situacija traže potpunu preobrazbu i vrlo je korisno znati kako možemo upravljati tim procesom i zašto je spontanost važna učenicima. Dogme metoda nas je potaknula da razmišljamo i raspravljamo o učenju jezika i književnosti te da se okrenemo u pravcu dubljeg proučavanja. Drugi dio četvrtka smo istraživali kako možemo učiniti poeziju zanimljivijom, življom i bližom djeci na način da koristimo i crtanje, pisanje, ali slušanje glazbe. Nakon završenog radioničkog dijela, svi sudionici i učiteljice Mel i Gabi su otišli u tipičan britanski pub gdje smo imali kviz o poznavanju britanske kulture. Tim u kojem je bio njemački kolega, hrvatska kolegica i ja je pobijedio i za nagradu dobio poznati engleski čaj.

Završni dan tečaja, petak, posvetili smo NLP-u (Neuro-Linguisitic Programming) koji je teško jednostavno sažeti. To je cijeli niz tehnika i načina razmišljanja koji su usmjereni na proces učenja, a manje na završni rezultat, odnosno o načinu kako razmišljamo i kako obrađujemo informacije. NLP se vodi kako su tijelo i um povezani te je usmjeren i na zagrijavnje, potiče se razvoj samopouzdanja u procesu učenja, ohrabruju se i pohvaljuju učenici te istražuju različiti načini razmišljanja. NLP nam ustvari pomaže sagledati problem ili situaciju s posve drugog gledišta. Taođer smo učili ako učiniti diktate zanimljivijima, korisnijima i življima te koliko je bitno da učenici uoče svoje pogreške i načine kako mogu poboljšati svoje vještine. Kao šlag na kraju, proučavali smo ulomak iz romana Oliver Twist Charlesa Dickensa i što sve možemo potaknuti samo s jednim ulomkom i opisom te kako možemo modernizirati tekst.

Sve u svemu, tečaj je bio jako koristan i uzbudljiv, svi sudionici su se sprijateljili i nastavili smo razmjenivati ideje i iskustva iz svojih učionica. A London? London je grad u koji se jednostavno zaljubite, toliko je živ, uzbudljiv, šarolik i ogroman da se poželite vraćati bar jednom godišnje kako bi se napunili kreativnom energijom.

Florence, Italy - The 4 Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in School 26. 11. - 01. 12. 2018.

Dnevnik jednog Erasmus + putovanja

Tea Radić

Nedjelja, 25.11.2018.

Jutro: Još sam u Hrvatskoj. Naravno, pripreme pakiranja su u tijeku. Peglam robu i razmišljam kako bi bolje bilo da sam to jučer napravila umjesto cjelodnevnih radova na renoviranju stana u Splitu. Ali, što je tu je! Lagano me hvata panika jer još moram do obližnjeg šoping centra kupiti eure, inače nema druge nego s aerodroma u Firenci stopom do hotela. Uf, uf...

14:00 sati: Uspjela sam! Moći ću uhvatiti taksi do hotela! Banka nije radila pa me u prvi trenutak oblio hladan znoj, ali sva sreća mjenjačnice su uvijek u pogonu. Sad čekam tetu da me prebaci do splitskog aerodroma. Polijećemooooo!

Aerodrom u Rimu: Ipak me bilo strah. Taj osjećaj gubitka tla pod nogama i propinjanja u visine kroz ne baš prijateljski nastrojene tamne oblake... Morat ću ponoviti još tri puta. Još bi se i živcirala što mi je mobitel otkazao poslušnost i ne fonkcionira od kada sam ušla u zračni prostor Italije, ali upravo sjedim u elegantnom caffe baru na rimskom aerodromu i pijuckam najbolji cappucino.

Firenza hotel, 23:50 sati: Slijetanje na firentinsku pistu je bio pošteni „bum – tras“. Vožnja taksijem do hotela još veći izazov. Vozač nije oka spustio s mobitela po kojem je stalno tipkao poruku za porukom. Uglavnom, kroz par minuta lude vožnje, eto mene tik u centru Firence pred vratima hotela. Pravo oduševljenje je tek uslijedilo kad sam ušla u svoju šik uređenu sobu, ipak je to Rodo Hotel Fashion Delight. S kreveta kroz prozorska okna ugledah osvijetljenu katedralu Santa Maria del Fiore i zvonik. Pomislih, s ovim pogledom na prekrasan firentinski Duomo, želim se svaku veče uspavati i svako jutro buditi.

Ponedjeljak, 26.11.2018.

Jutro: Srećom, snalazim se dobro u prostoru. GPS sustav na mobitelu mi nije dostupan, ali slikala sam papirnatu kartu grada pa ipak mogu koristiti blagodati mobilnih uređaja. Zumiram put do Europass Teacher Academy u ulici San Egidio 13 i stižem prva na cilj. Vrlo skoro pristižu i ostali sudionici. Ima nas iz Finske, Latvije, Hrvatske. Nedostaje samo kolegica iz Grčke. Ubrzo ćemo saznati da kolegica Grkinja uvijek kasni. Kako ona kaže: „Sve je tako prekrasno, hodam gradom i gledam ulice, ne primjetim i već sam se izgubila. Ali nema veze, svaki dan naučim nešto novo.“ Naša voditeljica tečaja Cristina je mlada, vesela osoba. Prvi dan smo naravno započeli s osnovnim informacijama o tečaju 4Cs, kako poticati pozitivnu energiju u našim školama i zašto je komunikacija „kralježnica“ u izgradnji 4C sustava. Kolege iz Latvije su predstavile svoju školu vrlo zanimljivom prezentacijom. Nakon njihovog izlaganja, prva misao koja mi je prozujala glavom je bila: „Baš bih voljela malo bolje upoznati taj školski sustav. Posjetiti Latviju možda kroz Erasmus + K2 projekt?“

Poslijepodne: Nakon tečaja, vođena pustolovnim nordijskim duhom kolega Finaca Erna i Jaane, brzotrčećim korakom stižemo na željeznički kolodvor i uskačemo u vlak za Pisu. Nakon sat i pol vremena razgovora popraćenog prekrasnim toskanskim krajolikom stigli smo pred čudesni kosi toranj u Pisi, koji se, gle još većeg čuda, poslijednjih godina malo „ispravio“. Naravno, iskoristila sam priliku te odlučila i ja „pridržati“ toranj i tako dati ruku domišljatim graditeljima 12. stoljeća, marljivim znastvenicima i restauratorima koji se i danas brinu o njegovom očuvanju.

Utorak, 27.11.2018.

Jutro: Dan počinjemo dvosatnom šetnjom ulicama Firence. Naš voditelj jutarnje šetnje pod nazivom Firenza – hrana i kultura, je Jacobo. Saznali smo da firentinci nisu tipični talijani i da bi ih jedan prosječni talijan nazvao „zatvorenima“. Da je Dante napravio veliku spačku Lorenzu de Mediciju kada je tijekom druge gozbe na koju je bio pozvan, a nakon što je na prvu došao skromno odjeven te završio na kraju stola zajedno s ostacima hrane, ovaj put došao u raskošnoj odjeći, sjeo s desna poglavaru te u znak prosvijeda, kada su svi to najmanje očekivali, prevrnuo stol i odšetao iz palače. To je samo jedna crtica iz života poznatog pisca zbog koje se, između ostalih, smatra da je razlog što su svi umjetnički prikazi Dantea uvijek ozbiljni. Dapače, natmureni. Naravno, saznali smo gdje se u gradu jede najbolja pizza i zašto sladoled od pistacija ne smije biti intezivne zelene boje. Osobno sam to i degustirala te definitivno skidam kapu smeđem pistaciju.

Poslijepodne: Poslijepodnevni satovi su bili posvećeni lekcijama i razgovoru o vrstama komunikacije koje koristimo u našim školama (verbalnoj, neverbalnoj, pisanoj, digitalnoj, umjetničkoj, glazbenoj i sl.). Postavilo se pitanje koliko je danas teško komunicirati i je li prije zaista bilo lakše. Je li se promijenila suština komunikacije ili samo medij? Cristina nam je predstavila priču o olovci. Olovka, jedan tako banalni, a opet tako savršeni izum koji kroz povijest nije doživio znatne preinake. Olovka je temelj pisane komunikacije u kojoj miljuni ljudi „uživaju“ i danas. Nastavili smo radni dan predstavljanjem škola i školskih sustava naših zemalja te razmijenili brojna iskustva. Na poslijetku smo shvatili da nas sve veže zajednički problem, odnosno, intrinzična  motivacija učenika i otklon od pretjerane uporabe elektroničkih uređaja. Nakon uspješnog rada, naravno, uslijedilo je opuštanje na večerici u ugodnom društvu dragih kolega.

Srijeda, 28.11.2018.:

Jutro sam provela u društvu finskih kolega. Posjetili smo Centralnu tržnicu (Mercato centrale), baziliku Basilica della Santissima Annunziata, te knjižnicu koja čuva stare knjige i rukopise s kraja 12. stoljeća.

Poslijepodne je kao uvijek bilo radno. Srijeda je bila posvećena razgovoru o kreativnosti. Što znači biti kreativan, je li kreativnost važna u današnjem svijetu i kako je poticati u školi. Uz kreativnost, izvojili smo kritičko mišljenje kao temeljnu vještinu koju je potrebno poticati, a koja je bitan kotačić u razvoju kreativnosti svakoga od nas. Praktičnim vježbicama poticali smo i izgrađivali vlastitu kreativnost. Kao zadatak smo dobili pripremiti jednostavnu vježbu kreativnosti koju ćemo prezentirati kolegama na idućem satu. Radni dan smo zaključili izradom kreativnih priča. Malih slikovnica neobična teksta i još neobičnijih ilustracija. Tako je iz pera Jaane, Romana i moje malenkosti nastala Priča o magičnim naočalama. Večera, druženje, Trattoria Anita, tradicionalno jelo Ribolita (povrtna juha s kruhom), Chianti di casa, hotel, krevet, Duomo, spavanjac.

Četvrtak, 29.11.2018.

Jutro: Obilazak grada u pratnji Enza, našeg današnjeg vodiča, započeli smo pred vratima škole. Enzo nas je uspješno vratio u srednjovjekovnu i renesansnu Firenzu, prepričao brojne anegdote, ukazao na specifičnosti i zanimljivosti, te s puno duha i vidne ljubavi spram vlastitog grada, progovorio o njegovoj prošlosti, dotaknuo se sadašnjosti.

Poslijepodne: Četvrtak smo posvetili integriranju kreativnih aktivnosti i kritičkog promišljanja u nastavni proces. Sami smo bili autori kratkih kreativnih zadataka. Između ostalog, uvijek radeći u timu, natjecali smo se u izradi i bacanju papirnatih aviona, implementirali smo soft vještine u potrazi za traženim odgovorima, natjecali smo se u kreativnom crtanju te zakročili u kreativno pisanje. Također sam proširila svoje znanje o Ted i Ted ed platformi koja nudi raznovrsan materijal za poticanje kritičkog razmišljanja i IKT-a u svakodnevnu nastavu. Osvježila sam blagodati brain gyma, primjenu Plicersa te se zainteresirala za primjenu aplikacije Team Action Zone. Večer smo zaključili Mozartovim Requiemom u bazilici Santissima Annunziata.

Petak, 30.11.2018.

Jutro: Danas je nažalost zadnji nastavni dan tečaja. Ponovno su predavanja u jutarnjim satima, a čim je tako, eto mene prve na odredište. Obzirom da je naša tutorica Cristina primjetila da smo mi, nazovimo to tako, napredna grupa, odlučila nam je postaviti mali izazov. Uslijedila je podjela u dvije grupe. Zadatak je bio osmisliti projekt koji bi implementirao sve što smo naočili na tečaju, sve što smo znali otprije o 4Cs vještinama, uz naravno neophodno, osmisliti i nešto novo. Moja grupa se odlučila za projekt pod nazivom Fab gelato, Fantastični sladoled. Projekt je zamišljen kao cjelogodišnji školski projekt. Zahvaljujući iznimno kreativnim i sposobnim kolegama udahnuli smo život ideji o otvaranju muzeja talijanskog sladoleda te iznašli način kako učenike aktivno uključiti u proces osmišljavanja projekta. Druga grupa se posvetila istraživanju vrata na ulicama Firence u projektu pod nazivom The Doors. Naizgled jednostavna tematika koja u kratkom vremenu postaje tako kulturološki intrigantna kao što su nekad vjerojatno bili životi ljudi iza tih vrata.

Nakon uspješnih pet radnih dana, naša ekipa odlučila je proslaviti završetak tečaja večernjim izlaskom u Oltre Arno ili Oltrano, odnosno u predio Preko rijeke Arno. Uz izvrsnu pizzu i još bolje društvo, druženje smo zaključili u baru Next uz, ne baš tako tipičnu, talijansku muziku. Tako je to kad smo kreativni pa tipično nije naš izbor.

I da... za kraj samo kratka anegdota. Nakon pet dana istraživanja i šetanja po ulicama Firence, već si pomalo uvjeren da znaš kojom ulicom doći od mjesta A do mjesta B. Dragi moj putniče namjerniče, ili možda Erasmus + kolego, turistu ili samo jednostavno „pametnjakoviću“, ako već nemaš GPS na mobitelu nosi u ruci mapu grada jer napokon smo zadnji dan spoznali zašto naša draga kolegica Grkinja uvijek kasni. Puno je ljepota na ulicama grada, a najsporije uči onaj koji misli da ih poznaje ili zna sve.

Subota, 1.12.2018.

Buđenje. Još jedan pogled na katedralu. Pakiranje kufera, aerodrom Firenca, aerodrom Rim, aerodrom Split, kuća. Bilo mi je jako lijepo! Tako lijepo da sam morala to nekako približiti vama kolegama, budućim Erasmus + putnicima.

Sretno!

Santa Cruz, Tenerife, Spain - Digital turn - How to make your school more digital - 13. - 19. 01. 2019.

Ravnateljica naše škole, Željka Ninčević je sudjelovala na tečaju u organizaciji Euneosa - Digital turn: How to make your school more digital u gradu Santa Cruz na prekrasnim Tenerifima. Tečaj su vodili Mart Laanpere, viši znanstveni suradnik sa studija Digitalne tehnologije iz Tallinna, James Sunney Quaicoe, istraživač sa studija Digitalne tehnologije iz Tallinna, te Peter Rafferty, učitelj razredne nastave iz Liverpoola. Prvi dan je počeo predstavljanjem sudionika kratkom prezentacijom o vlastitoj školi, s naglaskom na prethodno iskustvo i buduće planove za digitalne inovacije. Učilo se kako uspostaviti pametnu okolinu za učenje u školi, te kako koristiti web alate Google Drive, Google Classrom i WhatsApp. Prvi dan je završio međunarodnom večeri: predstavljanjem nacionalnih jela, pića, pjesme, pa čak i plesova svih zemalja sudionica. Osim 8 predstavnica iz Hrvatske, tečaj su pohađali i učitelji i ravnatelji iz Švedske, Poljske, Grčke, Italije, Litve, Latvije i Njemačke.

U sljedećim danima radilo se puno. Razgovaralo se o naprednim metodama: flipped classroom, inquiry based learning, project based learning, problem based learning i game based learning. Svi sudionici su izrađivali scenarije poučavanja na platformi LePlanner, e-udžbenik uz pomoć zanimljivog alata Book Creator, te foto priču o digitalnom razvoju svoje škole. Govorilo se i o sigurnosti na internetu, te se mjerila razina digitalne zrelosti pomoću alata Digital Mirror i Selfie. Posljednjeg dana tim svake zemlje sudionice tečaja je na temelju stečenog znanja, osmislio strategiju za buduću digitalnu školu. Jake snage hrvatske su razmatrale kako uvesti pedagoške inovacije u nastavu, kako poboljšati digitalnu infrastrukturu te promijeniti upravljanje, a svoje ideje su predstavili koristeći alat Coogle, te kreirajući umnu mapu vlastitih želja i potreba.

Sva predavanja i radionice su se odvijale u srednjoj strukovnoj školi Las Indias, u kojoj se obrazuju budući kozmetičari, frizeri, krojači, dizajneri odjeće i sl., a upriličen je i obilazak škole za sve sudionike. Bilo je prilike i za upoznavanje kulture i povijesti otoka: posjetili su plažu Las Teresitas – jedinu plažu na otoku koja ima svijetli pijesak koji je dopremljen čak iz Sahare prije četrdesetak godina, vidjeli prekrasni Auditorium, simbol Santa Cruza, Palmetum – botanički vrt, vulkan Teide koji se nalazi u središtu otoka na nadmorskoj visini od 3718 m, a zadnji put je eruptirao prije 110 godina, poznato ljetovalište na jugu otoka Los Cristianos, te plažu Las Americas punu turista.

Inovativnih sedam dana je brzo prošlo. Tečaj je završio podjelom certifikata i dugim opraštanjem. Nova saznanja unaprijedit će rad naše škole, a nova poznanstva zasigurno će rezultirati nekim novim projektima, možda školskim partnerstvima i novim suradnjama. A to je zapravo i najveća korist Erasmus+ programa.

 

Amsterdam, Netherlands - ICT BASED CLASSES “Integrating ICT Tools To The School Curriculum” - 01. - 07. 04. 2019.

Sedam inovativnih dana na tečaju ICT based classes - “Integrating ICT Tools To The School Curriculum“ u Amsterdamu su prema riječima naše ravnateljice Željke Ninčević, prošli u trenu. Samo četvero sudionika, a organizator tečaja, tvrtka Anatolia Education and Consulting je poslala čak dva učitelja Linasa i Cemile kako bi razmijenili iskustva o implementaciji IKT-a školama.

Penzu, My single show, Powtoon, Flocabulary, ESLvideo, ClassDojo, Kahoot, MentiMeter, Listen and write, Dfilm, 280slides, Eyeplorer, WordArt, Trello, Evernote, Canva, Skype, Edmodo, Slack, Bounce, Snipping Tool, Lightshot, Edpuzzle, Lyricstraining, Duolingo, IlovePDF, Phet Interactive Simulations, Vocaroo, Screencast-o-matic, Easel.ly, Genial.ly, ThingLink, Gizmos, Classmarker i Stile education, Zoom i Prezi su web alati koje su isprobali. Neki već poznati, a neki sasvim novi, sigurno će dobro doći u našoj školi 21. stoljeća.

Ostalo je i malo vremena za posjetiti atrakcije Amsterdama: vožnju kanalima rijeke Amstel, ZOO vrt Artis, Science Museum Nemo, Flower market, trg Dam, muzej Madame Tussauds i sve ostalo što ga čini posebnim gradom u Europi.

Klikom na poveznicu pogledajte kako izgleda prezentacija o Amsterdamu napravljena jednostavnim web alatom Prezi (već koristimo naučeno!):

Do sljedećeg putovanja…

Faro, Portugal - Advanced smart education resources: Selecting apps and web tools to enhance motivation and learning - 17. - 21. 06. 2019.

Osam učitelja iz pet zemalja (Njemačka, Litva, Češka, Španjolska i Hrvatska) družilo se u malom mjestu Faro na jugu Portugala na tečaju pod nazivom Napredni IKT obrazovni resursi. Među njima bila je i naša učiteljica matematike i fizike Ana Vukadinović. Tečaj je održan na Algarve sveučilištu, Gambelas kampus, pod vodstvom predavača Duarte Duarte i Paulo McRiver, obojica učitelji računalne grupe predmeta u Srednjoj školi Loule. Na samom početku predavači su predstavili detaljan program i raspored tečaja, a zatim je slijedilo predstavljanje sudionika kratkom prezentacijom svoje zemlje, škole i dosadašnjeg iskustva u korištenju IKT-a u nastavi. Za upoznavanje grada organizatori su pripremili „treasure hunt“ korištenjem aplikacije Actionbound. Vrlo zabavno, poučno i, naravno, primjenjivo u nastavi.

Sljedeća dva dana protekla su u radnoj atmosferi. Govorilo se o budućnosti poučavanja i učenja, o modelima poučavanja digitalnih urođenika, o potrebi izrade temeljitog plana integracije IKT-a na nivou škole. Kako bi dobili bolji uvid u široke mogućnosti primjene mobilnih uređaja u nastavni proces, polaznici su upoznati i sa hardverom (senzori kojima su uređaji opremljeni posebno su korisni za korištenje u STEM nastavnim predmetima) i sa principom rada operacijskih sustava mobilnih uređaja. Govorilo se o selektivnom korištenju IKT alata i aplikacija, kako odabrati najbolje opcije za svoje učenike, za planiranje i pripremanje lekcija, istraživanje sadržaja, praćenje napretka učenika i procjenu njihove uspješnosti, za prikupljanje podataka i generiranje izvješća i slično. Budući da su neki od polaznika zaposleni su osnovnim, a neki u srednjim školama i predaju različite predmete, predavači su pored općeprimjenjivih iznijeli i mnoštvo aplikacija za svaki pojedini nastavni predmet. Evo nekih: AnswerGarden, Poll Everywhere, AlternativeTo, QR Code Generator, TinyURL, LearningApps, Hypersay, Biteable, Tes Teach with Blendspace, Nearpod, KanAcademy, Mentimeter, Socrative, Geogebra, PhotoMath, Symbollab, Duolingo, Lyricstraining, Physicstoolboxsensor suit, Acelerometermeter, Chemistry& Physicssimulations, Physicvirtual lab, Code.org, Scratch, MIT App Inventor. Svakog dana u pauzama za ručak te cijeli četvrti dan sudionici su imali priliku upoznati se sa djelićem kulturne i prirodne baštine pokrajine Algarve. Posebno zanimljiv bio je posjet prirodnom rezervatu Ria Formosa i pješčanim otocima.  

Zadnjeg dana diskutiralo se o pozitivnim ali i negativnim stranama korištenja mobilnih uređaja, o tome da je potrebno podići svijest među učenicima i njihovim roditeljima, od rane dobi organizirati radionice za roditelje i upozoriti ih o negativnim stranama tehnologije i potrebi ograničavanja korištenja kod njihove djece. Tečaj je završio podjelom Certifikata o sudjelovanju i ugodnim druženjem sudionika i predavača.

Prague, Czech Republic - Using E-Learning Platforms - 15. - 19. 07. 2019.

Umjesto odmorom, naša knjižničarka započela je ljeto radno, sudjelovanjem na Erasmus tečaju u Pragu pod nazivom Korištenje platformi za učenje na daljinu (Using E-Learning Platforms). Deset polaznika iz različitih zemalja Europe (Španjolska, Turska, Njemačka, Slovačka, Hrvatska, Grčka i Italija) družilo se, učilo i obučilo u izradi nastavnih lekcija za učenje na daljinu korištenjem Moodle aplikacije.

Samo predstavljanje sudionika trajalo je vrlo kratko. Nakon toga je voditelj tečaja Magnus sažeto objasnio što će se učiti i koje ishode očekivati. Uvodna predavanja bila su koncipirana tako da što sažetije i što konkretnije ukažu na neke osobitosti rada u mrežnom okruženju. Uslijedilo je aktivno korištenje i izrada novih odgojno-obrazovnih sadržaja u predstavljenim aplikacijama. Osim prednosti i mogućnosti koje Moodl nudi, knjižničarka se imala priliku upoznati i s izradom mrežne stranice u Weebly-ju. Tu priliku iskoristila je za istraživanje drugačijih načina predstavljanja i uređivanja školskog časopisa Slatinko, koji od sada ima i svoju mrežnu stranicu.

Zadnji dan tečaja polaznici su ostalim sudionicima pokazali kako izgledaju lekcije što su izradili na Moodlu te su predstavili svoje mrežne stranice. Voditelj tečaja polaznicima je pokazao i neke druge IKT alate te zanimljive odgojno-obrazovne mrežne izvore poput Google Apps, Office 365, Schoology, Quizizz, Khan Academy, Portableapps itd. Tečaj je završio podjelom Certifikata o sudjelovanju uz ugodnim druženje sudionika i predavača. I naravno, osim radnog dijela, knjižničarka je mogla uživati u turističkim i kulturnim atrakcijama Praga, a o tome nije potrebno pričati nego samo gledati fotografije.

Do slijedećeg Erasmus + putovanja… pozdrav u ime Erasmus + tima OŠ „Slatine“!

Athens, Greece - Web 2.0 in the Mathematics Classroom - 15. - 19. 07. 2019.

U srpnju 2019. provedena je posljednja mobilnost u sklopu našeg Erasmus+ projekta. Naziv tečaja je „Web 2.0 u matematičkoj učionici“, a u trajanju od 5 dana održao se u glavnom Grčkom gradu, Ateni. Na tečaju je sudjelovala naša učiteljica matematike i fizike, Ana Vukadinović. Ukupno je sudjelovalo 6 učitelja matematike iz osnovnih i srednjih škola Španjolske, Njemačke, Italije i Hrvatske.

Cilj ovog tečaja bio je upoznati sudionike s načinima korištenja Web 2.0 aplikacija za stvaranje kreativnih aktivnosti koje će učenicima pomoći pri razumijevanju i usvajanju matematičkih pojmova i koncepata.

Suvremena nastava matematike naglašava važnost aktivnosti i samostalnog učenja učenika, njihovog uvođenja u istraživačku nastavu kojom se potiče na kritičko promišljanje, stvaralaštvo, povećava se motivacija, razvija se sposobnost apstrahiranja, generaliziranja, zaključivanja. Sve to moguće je ostvariti korištenjem različitih programa dinamičke geometrije (npr. GeoGebra, The Geometer's Sketchpad, Cabri,…), sustava računalne algebre (eng. Computer Algebra System – CAS) (npr. Mathe-matica, Maxima, Maple,…), tabličnim kalkulatorima, programima za modeliranje i slično.

Na ovom tečaju govorilo se o svemu navedenom uz poseban naglasak na program GeoGebra koji objedinjuje svojstva softvera dinamične geometrije i svojstva CAS-a. Sudionici su se upoznali i sa izradom gif-animacija (gifmaker.me), digitalnih lenti vremena (timeline.knightlab.com), google obrazaca te mnogobrojnim načinima njihove primjene u nastavi matematike.

U slobodno vrijeme u ugodnim druženjima razmjenjivali su iskustva rada u školama u svojim zemljama te razgovarali o mogućim budućim suradnjama.   

Atena, kao kolijevka zapadne civilizacije, fascinantna je turistička atrakcija. Tu su rođene filozofija, demokracija i kazalište. Hodati ulicama kojima je hodao Sofoklo, stajati na mjestima na kojima je Sokrat podučavao, na mjestima gdje se stvarala povijest. Akropola i Partenon, Dionizovo kazalište, Hadrijanova vrata, stadion prvih Olimpijskih igara, Zeusov hram..…..ne trebate biti povjesničar da se u vama probudi veličanstven osjećaj.

preskoči na navigaciju